Select Page

Maatwerk dankzij online huuraanbod kantorenmarkt

De maatschappij wordt steeds sneller en digitaler. Veranderingen volgen elkaar in rap tempo op en daar moeten een bedrijven op inspelen. Dit beïnvloedt de groei van een onderneming en daarmee ook de benodigde kantoorruimte. Daarom kan en zal de kantorenmarkt niet achterblijven en speelt deze digitale omslag ook hier een belangrijke rol. De huurder van een kantoorpand heeft steeds specifiekere wensen en de verhuurder wil via het juiste platform aan deze nieuwe behoefte van kantoorverhuur kunnen voldoen. Het aanbod moet aanspreken, beleving teweeg brengen en activeren.

Nieuwe generatie kantoor verhuur

Nog niet zo lang geleden verliep het verhuren van een kantoor eigenlijk alleen via een makelaar. Dit leverde een redelijk lang proces op van contact leggen, bezichtigingen en onderhandelen. Helemaal omdat er nooit direct contact tussen de huurder en de eigenaar is. Maar de wensen van ondernemers veranderen. Het draait niet langer alleen om de stenen van het gebouw of de locatie, maar vooral ook om het bedrijf dat zich er gaat vestigen. Bedrijven hebben steeds meer wensen. Denk aan duurzaamheid, zowel voor de werknemers als in het werkproces. Maar ook flexibiliteit is belangrijk bij kantoorverhuur, Bedrijven hoeven niet altijd meer een groot kantoor. Het mag kleiner en voor kortere termijnen. En vooral: het proces moet snel en efficiënt verlopen. Daarom is een online verhuurplatform als Flexas.nl een uitkomst. Op deze manier komt de verhuurder direct in contact met een potentiële huurder van een kantoorruimte. Ook handelt de verhuurder zelf de bezichtiging af. Zo kunnen de twee partijen samen afspraken maken. Bij het online verhuren van een kantoor is een huurovereenkomst dus veel sneller gesloten.

Voordelen online kantoor verhuren

Dankzij online kantoorverhuur kan de verhuurder veel concreter inspelen op de behoefte van een huurder en direct in contact komen. Het aanbod kan zo ook veel meer toegespitst worden op wat een bedrijf zoekt. Via Flexas.nl plaatst de verhuurder een advertentie. De potentiële huurder zoekt dan bijvoorbeeld in Google op Kantoorruimte Rotterdam en vindt de bemiddelaar. Op basis van specifieke filters vind hij een aantal geschikte kantoren om te bezichtigen. Denk daarbij aan het type kantoorruimte of de bereikbaarheid, maar ook aan de service die het kantoorpand biedt of de parkeergelegenheid.

Veel meer maatwerk

De ervaring leert verder dat huurders en verhuurders het prettig vinden om direct met elkaar in contact te komen. Dit verkort de zoektijd aanzienlijk. De vragen en mogelijkheden kunnen immers direct met elkaar worden besproken. En omdat er direct contact is, wordt ook vanaf het begin een lange termijn relatie opgebouwd tussen de huurder en verhuurder. Dit komt het contact tijdens de (ver)huurperiode duidelijk ten goede. Ga maar na: hoe meer een verhuurder vanaf het begin betrokken is bij de huurder en zijn onderneming, hoe beter het begrip en kennis. Een organisatie die snel zal groeien heeft op termijn mogelijk een grotere kantoorruimte nodig en daar kan de verhuurder op inspelen. En dat geldt andersom natuurlijk ook, dus wanneer een bedrijf juist een kleinere ruimte zoekt. Zo kan veel meer maatwerk worden geleverd en komt een verhuurder minder snel met een half leeg pand te zitten.